28 juni, 2013

MOT VÄSTKUSTEN.

Yes. Nu startar min s-e-m-e-s-t-e-r! I kväll ansluter jag med familjen i Fjällbacka och ser framför mig fyra helt oplanerade veckor med en massa ö-häng, pysslande, fisk och skaldjur, vänner och förhoppningsvis sol.

Är det någon mer än jag som är besatt av väder-appar på sommaren? Jag följer en tre-fyra stycken och väljer sedan att tro på den bästa!


Från foldrarna på Pinterest finns mängder med semesterinspiration. Många bilder har en tendens att gå mot mat och dryck. Det är ju just på semestern man har tid för att laga gott och njuta, men det får givetvis även bli det enkla ibland...


Kanske att vi gör drivvedsbåtar, som Alisa Burke så fint tipsar om. Underbara akvarellsegel! Det finns en del drived kvar från förra sommaren och under sjöboden brukar det ligga i drivor.


Att ha tiden att ta kvällspromenader och plocka blommor till bordet. Gärna i en mix av gamla burkar! Här finns det mer blomsterinspiration.


Vi hoppas så klart på väder för att kunna gå klädd i shorts och bara ben + fina armband runt handleden. Just nu är jag mycket förtjust i de här fina armbanden. Har införskaffat ett och de ger "vill-ha-mer" begär! Tror att den här butiken kommer få ett besök under semestern.

Nu vill jag passa på att önska er en fantastisk sommar! Jag kommer publicera inlägg här på bloggen men kanske inte så ofta. För er som vill så finns jag även på Instagram under namnet #annixen.


Bildkällor; 2, 3, 4, 5

6 kommentarer:

  1. Åh, vilken lättnad och glädje att höra att jag inte är den enda som har tre väder-appar nedladdade på telefonen. För att inte spåra ut totalt har jag satt en begränsning till mig själv att bara kolla dom två gånger per dag. Det går sådär... ;)

    Ha en riktigt härlig semester!

    SvaraRadera
  2. Det låter helt underbart! Hoppas du får en finfin semester.

    SvaraRadera
  3. Väderappar, det har jag tre till antalaet i min ajfåne :-)

    Ha det riktigt skönt!

    SvaraRadera
  4. Lovely sea inspiration in here. Got my eye on that accessories. Got my eye on your next posts.

    SvaraRadera
  5. Ha en underbar semester - västkusten är Bästkusten;)

    /Jenny- Hemtrender

    SvaraRadera