28 mars, 2013

MARS - MOODBOARD.

Månaden mars börjar lida mot sitt slut. Det har varit en intensiv månad med fulltecknad kalender och många resor. Svårt att hänga med i tempot ibland, men samtidigt mycket roligt och inspirerande.


Jag samlar ihop lite detaljer och visar här mitt mars-moodboard, som även är dagens tema hos Fabriken. Det börjar smyga in en del rosa detaljer, våren är på väg tror jag bestämt.


Denna månad har jag hunnit med en resa till Moskva, två till London samt en konferens på Sandhamn. Varje resa har utöver jobb även gett mycket ny inspiration. Spelar ingen roll om det är till en storstad eller skärgårdsö.

Ett stenkast från kontoret i London låg en av Aesops butiker. Gillar både deras produktutbud samt butiksupplevelse. Lite klantigt dock att inhandla flytande tvål när jag inte skulle checka in bagaget, men allt ordnar sig, tvålen kom med post en vecka senare. Handkrämen är fantastisk.


På samma gata som Aesop, låg även Albion Cafe, där vi åt frukost innan jobbstart. Albions butik var fylld med fina (och goda) produkter och jag fick med mig flera förpackningar av både sött och salt hem. Lycka!


Har tänkt att jag ska börja samla på designböcker från mina resor. Först ut denna gång är en bok om Coco Chanel. Efter denna månad finns även magasin på både engelska och ryska i tidningshögarna. Vissa går inte att läsa, men det är ju fina bilder. Haha.


I slutet av mars öppnande äntligen & other Stories sin butik i Stockolm. Jag har länge varit nyfiken på deras nya koncept och skriver precis som Lilla U, att det är svårt att få en uppfattning. 

Jag tycker mycket om deras väskutbud samt accessoarer. Några smycken och en sjal kom med hem i påsen efter första besöket. Jag trycker på gilla för deras inslagning!


Den här månaden har även varit fylld med renovering av storasysters rum. Vi har målat väggar samt golv i vitt och i påsk kommer även en vägg få ny tapet (vit med svarta prickar). 

H&M Home's kuddutbud går precis i samma linje vad gäller prickar samt färger och vi har nu börjat inhandla "piffet". Ska bli mycket kul att börja flytta in. Kanske att det hinns med i slutet av denna påskhelg?

Detta var en liten samling som tillsammans bildar mitt "mars-mood". Vill du se fler moodbards rekommenderar jag ett besök till Fabriken idag. - Glad Påsk!

9 kommentarer:

  1. Vilken härlig sammanfattning av mars - fina bilder och ting du bjuder på. Glad påsk!

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att jag står med i den där boken. Dels att jag erkänner, ja, jag är en shopiholic, och dels "that you like me"...

    Finfint som vanligt. Pin-pin.

    SvaraRadera
  3. Säger det igen.
    Ingen gör moodboards som du !!!

    Fina fina fina bilder!
    Glad påsk kram
    u.

    SvaraRadera
  4. eller hur! Dina moodboards....love them!

    Glad Påsk finaste du!

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Nog är det skönt att mars månad snart passerat revy. Vill ju har vår nu :-)

    Glad påsk!

    SvaraRadera
  6. Åh vilka fina moodboards. Jag lägger till din blogg i min favoritlista direkt. Verkligen supertrevlig och snygg blogg du har :) Glad Påsk!

    SvaraRadera
  7. Vilken fin mars & fina bilder! Haha jag gjorde samma sak med Aesp från London - tvål i handbagaget. Min fick tyvärr slängas. Stor sorg!

    SvaraRadera