04 november, 2012

SÖNDAGEN - 4 NOVEMBER.

Den första söndagen i November. En lite grå och mörk sådan. Inget oväntat i och för sig, mörkret gör den till den månad jag tycker minst om.

Låt oss rusa förbi och in i advents och december-mood istället. Jag börjar känna mig redo för det. Det är som att det slås på en jag-är-adventsredo-knapp när vi går in i november. Blev t.ex riktigt sugen på saffran när jag såg dessa bilder. Kanske att det blir bullbak idag?


En vit fjäderpenna från HAY fick bli objekt i mina bilder idag. Den flyttas runt i huset som ett litet stilleben. Ena dagen i ett pennställ på kontoret andra dagen på en trave med böcker och magasin i vardagsrummet.



En lugn och skön novembersöndag. Lite fix. Lite kaffe. Lite läsning. Laddar batterierna för en ny arbetsvecka. Imorgon blir det till att kliva upp i ottan för en ny dagstur till London. 

Detta är mitt bidrag till Fabrikens söndagsbild. Klicka er gärna in dit för att ta del av andras bilder. Många fina bidrag, som novembermoodet i dessa eller dessa med vackra kottar.

9 kommentarer:

  1. Kottar ja, dags att plocka lite kottkvistar igen.

    SvaraRadera
  2. Så fint! Fånga november. Gör den till månaden man kan längta, drömma, planera, fixa. Lägga in något annorlunda i kalendern. Njuta av en dag i London.

    Underbara bilder!

    Safe flight

    xx

    SvaraRadera
  3. fint!! Och pennan var verkligen fin, en sådan vill jag ha!:)
    Verkar som att du ändå har tagit dagen som den kom idag, mysigt med kaffe och lite läsning och fix. Låter som en väldigt bra söndag.

    SvaraRadera
  4. jag köpte mycket annat på HAY . men just den där pennan missade jag. attans också!!!!
    ljuvliga bilder annica. LJUVLIGA.
    Och så önskar jag dig en skön söndag, u (och en härlig ny vecka) ... emailar dig och den andra "unga" leopardtanten ;)

    SvaraRadera
  5. Vilket lugn i dina bilder! Du verkar ha haft en bra söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Det låter som en väldigt bra söndag.
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  7. Tänk vad glad man kan vara över en fin penna. Är den lika bra att skriva med undrar en penn-nörd?
    London, så glammigt det låter i en hemma-mammas öron. Jag traskar till dagis jag. Inte värst mycket att komma med. . Kanske tar en sväng ner till vårt lokala café... Men ikväll ska jag bädda ner mig med en "god bok" - det är lyx det! Kram

    SvaraRadera
  8. Vacker penna! Fin precis var som helst :)

    Ja, nu tar vi december det gör vi. Och advent. Bring it on!

    SvaraRadera
  9. Stort tack för att du länkade till mitt inlägg. Så glad jag blir! :) Underbara bilder du bjuder på. Så fin fjäderpenna. Skapade ett ha-begär hos mig direkt.

    SvaraRadera