07 september, 2011

PÅ ÖNSKELISTAN.

Om några veckor fyller jag år. Jag är barnsligt förtjust i presenter. En sak på min önskelista i år är de fina värmeljusen Kin från Skultuna. På Formex i lördags stod de där i Skultunas monter och glänste! De finns i en serie om fem och är designade av formgivartrion Cleasson Koivisto Rune. Lyktorna går att köpa styck eller alla fem modeller i ett etui. Åååh, tänk om ett set med de vita fick glimma upp här hemma i höst...




Kin är det engelska ordet för släktskap, och visst syns det att dessa fem små ljuslyktor är besläktade.

Och när jag ändå är igång och önskar Skultunaprodukter så finns även Belle, Basso och ett hjärta med på listan.

6 kommentarer:

  1. Visst är dom fina dom små ljusstakarna. Har suktat efter dom själv ett bra tag men i år missade jag Skultunas monter. Angående inlägget nedan så kan jag rekommendera dig en trevlig lakritsbutik på Sveavägen som jag besökte för första gången för ett par veckor sedan. Laktitsroten heter den och är en liten dröm för just lakritsälskare ; )

    SvaraRadera
  2. Underbart vackra ljuslyktor. Hoppas din önskan går i uppfyllelse. Härligt inspirerande bilder som du visat från Formex. Önskar så att jag får möjlighet att åka på mässan någon gång.

    Kram
    Ann-Sofie

    SvaraRadera
  3. Kin rekommenderas varmt - jag har lyckan att ha dem här hemma. Och så fick jag en Belle i present alldeles nyss. Klassiker som håller forever!

    SvaraRadera
  4. Och på tala om lakrits... Nu har jag varit på PUB (sprang dit från Birger Jarlsg på lunchen) och köpt både fiberlakrits och Lovelylakrits. som de sålde ut för 25kr/påsen.

    Ditt fel! Ditt fel! Ditt fel!

    SvaraRadera
  5. Så fina. Jag kan tänka mig att skenet när man tänder ljusen i dem blir helt magiskt!

    SvaraRadera