30 september, 2011

MINGELMAT.

Jag tycker om upplägget med att äta olika smårätter. Om vi går ut och äter blir det gärna restaurangval som Berns asiatiska, SMAK eller Supper. Tre restauranger i Stockholm med koncept där man tar in olika rätter. Ett perfekt sätt att umgås och testa olika smaker på. Och framför allt perfekt för mig som har svårt att välja från menyn!

Idag kunde jag inte låta bli att klicka hem systrarna Eisenmans underbara nya bok Mingelmat. Kokbokssamlingen är stor här hemma, men den här boken kan jag inte vara utan. Den innehåller hela 565 recept med smårätter och mingelmat - till både stora och små fester samt även praktiska tips och råd kring hur du får rätterna att se ut som de gör på de fantastiska bilderna! Bläddra och uppleva boken kan ni göra här. Vackert och mums!


Några recept från boken finns på recept.nu; 

Bilder; Recept.nu, fotograf Roland Persson

3 kommentarer:

  1. Vad gott det ser ut.

    När jag hälsar på min dotter i Göteborg, går vi på Manana, supergod tapas.

    I Sundsvall gillar jag, 7 kryddor ++++

    Sensommarhälsningar från Lissen

    SvaraRadera
  2. Aotch! Rätt in på önskelistan. Ärligt hur många kokböcker man man köpa utan att räknas som fullständigt galen? Skor kan man i alla fall gömma i garderoben.
    Småplock is the shit. Blev genast väldigt sugen på Berns marinerade bläckfisk-sallad. Mums!

    SvaraRadera
  3. För mig som både älskar att mingla och äta god mat känns denna bok som ett måste :)

    SvaraRadera