04 augusti, 2011

LOPPISFYND 3.

Jag har tidigare visat några av mina loppisinköp under sommaren. Bland annat fyndades de här epressokopparna och det här kakfatet. Här kommer ett tredje inköp, en fin apoteksflaska, inköpt på loppis i Tanum. Nu är den uppställd med de andra bruna glasflaskorna på vitrinskåpet här hemma. Det kändes som att samlingen blev komplett när de blev tre, även om de andra två inte är 'riktiga' apoteksflaskor. Bakom dem står taxen Hugo i väntan på att bli uppsatt med Betty någonstans i huset.


Tre bruna flaskor och en tax. 
Jag undrar just vad innehållet Tinet pimpinell botade :)

2 kommentarer:

  1. Riktigt snygg installation!
    Bärnsten och lite brunt känns väldigt rätt just nu.

    Lycko dig som hittat så fina grejer på loppis!

    I nästa liv skall jag försöka fynda en mer prylgalen man som gärna följer med på loppisar.

    Snygg tax !

    Carina

    SvaraRadera
  2. Den där tax tavlan vill jag ha!!!
    Var har du hittat den? Var kan jag köpa den?

    kram CC

    SvaraRadera