23 augusti, 2011

FYLLD MED MARZIPAN.

Jag har alltid haft passion för mörkchoklad och nu har en ny favorit börjat följa med hem från butiken. Den är fylld med marzipan. Mörkchoklad och marzipan. Mmmm. Det är Marabou premiums Filled Marzipan. Den minskar drastiskt fort i kylskåpet. Försvinnande god med andra ord. Godis är gott!


Dagens godistips; Marabou Premium Dark Chocolade fillded with marzipan.

Och nu har jag upptäckt en annan nyhet, vad sägs om Dark chocolate and lemon mousse? Mmmmm...måste testas!

Vad har du för godisfavorit?

8 kommentarer:

  1. Å jag måste snarast testa din tips :-) Annars är jag en sucker för guldnougat ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. En dyr favorit är mörk choklad från chokladfabriken med salt på.

    Annars får det gärna var mörk choklad med nötter och frukt i.

    Jag har mailat dig!

    SvaraRadera
  3. För det första så älskar jag mörk choklad, gärna med nötter i, den där är supergod.....vattnas i munnen här;) Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset! Älskar att prova nya mörka chokladsorter. En gammal favorit är Lindts mörka med hallon. Annars äter jag mest naturgodis. Och Marabou schweizernöt är aldrig fel...

    SvaraRadera
  5. Varje gång jag ner till lokala Ica sneglar jag på just den chokladen. Får liksom ta och prova nu.
    Under våren har jag haft dille på lakrits och choklad i kombination.

    Det måste var tårtan jag åt på Zetas som satte igång det hela , rekommenderas !

    Kram Carina

    SvaraRadera
  6. Hittade nyss hit från Weronicas blogg. Härliga texter, fina tips och bilder. Min chokladfavorit är Lindt Sea Salt. Det finns flera varianter med havssalt men den är klart bäst. :)Men chokladtokig som jag är blir jag sugen på att testa den här...

    SvaraRadera
  7. Den med lemonmousse är supergod!! Både jag och min man älskar den! Du måste testa den också.. :)

    Kram Mia

    SvaraRadera
  8. Mörk choklad är såå gott. Min chokladfavorit för tillfället är väl inte helt mörk men riktigt smaskig: Anthon Bergs Chili honey almond... Bäst att inte ha hemma!
    Kul att du hittat till mig!
    Ha en fin måndag!
    Cecilia

    SvaraRadera