21 juni, 2011

ORIGAMI FJÄRILAR.

På semestern finns det ofta mer tid för kreativitet och pyssel man annars inte har tid för. Idag hann jag med ett besök på Panduro för att köpa lite vackra papper. Om det blir en regnig dag (he he tror ni att jag behöver skriva OM?) tänkte jag tända ljus inne, ordna fika och vika fjärilar hela dagen med A. Vi älskar att pyssla, tyvärr hinns det inte alltid med från min sida.


Så nu på semestern hoppas jag att det blir tid för pyssel! Oj vad vi ska producera fjärilar för att sedan hänga upp i hennes rum när vi kommer hem. Här finns en bra illustrerad beskrivning på hur man gör dessa steg för steg, eller här via en film .

5 kommentarer:

  1. Vilket bra tips för regniga dagar! Min 10åriga dotter är pysseltokig, och har för tillfälligt snöat in sig på sk pärldjur. Tråd och pärlor inhandlas oxå i detta fall på Panduro.
    Ha en bra vistelse på västkusten!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina fjärilar! Kanske man skulle göra ett försök...

    SvaraRadera
  3. Origami är kul, ett tag var jag grym på att göra fåglar, men om man inte håller på så glömmer man- synd. Men kanske ska jag oxå ge mig på fjärilar, tack för tipset. Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Åh vilka fina -blir lite sugen :) Fin blogg har du också, snubblade in här via en länk!
    /Cecilia

    SvaraRadera
  5. Men du så fina de där var! Det kanske man skulle försöka ge sig på - till hösten nångång...
    /Kristina

    SvaraRadera