27 januari, 2011

KREATIVITET I ENSKEDE.

Det bor mycket kreativa människor i Enskede där vi bor, allt från musiker, författare till designers. Jag skulle vilja lyfta fram två personer jag känner, Stina och Åsa, som driver två mycket inspirerande företag!


Foton; Stay In Sweden

Först ut är Stay In Sweden som drivs av Åsa, Kristina och Frida. De har påbrå från Norrland och ett stort intresse av hemslöjd och det Svenska hantverket, därav noga utvalda produkter.

En del av sortimentet är helt eller delvis deras egna design och går under namnet SIS-Design, den kollektionen är min favorit i sortimentet! Inspirationen hämtar de från de Svenska landskapen och vårt starka kulturarv.


Om min dotter A fortfarande varit liten så skulle hon absolut få strutta runt i dessa fina mockasiner!

Är du intresserad av slöjd och egendesignade produkter med inspiration från Sverige? Besök Stay in Sweden och deras fina webbshop!


Foton; pillowmine.com

Näst ut är Pillowmine, som drivs av vännen Stina Hagström samt Johanna Göök, båda formgivare med lång erfarenhet från både textil, formgivning samt sömnad. De återanvänder gamla vackra tyger och broderier och designar unika kuddar till deras fina Retrokollektion.


Exempel på deras brickor och grytunderlägg, de är tillverkade i Sverige av fina retro och vintagetyger!

Är du ute efter unika kuddar och inredningsprodukter i retrostil? Då rekommenderar jag ett besök i deras inspirerande webbshop Pillowmine.com!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar